קפה בדבלין הויקטוריאנית: Clement & Pekoe (דבלין 2)

אחד האזורים האהובים עליי בדבלין נמצא מדרום ל-Dame street, בין South Great George Street ממערב ו-Grafton ממזרח. הרחובות האלה מלאים בחנויות מוצלחות במיוחד: בגדים יפים בהשראה וינטג'ית ב-Carousel (רחוב Exchequer), כלים וחפצים מקסימים של מעצבים אירים ב- Irish Design Shop (ברחוב Drury), ומקדש הפאטיסרי-שרקוטרי-פרומאז'רי-והפיינשמקרי Fallon & Byrne (גם הוא ברחוב Exchequer). וזה עוד בלי להזכיר את George Street Arcade, שוק מקורה קטן ובו דוכני ספרים לצד בגדי וינטג' ויד-שנייה, וביניהם קאפקייקס ואיזו נקניקייה לקינוח.

הבניין בו שוכנת Carousel הוא אחד היפים ברחוב (תמונה מ-www.ilovecarousel.com)

הבניין בו שוכנת Carousel הוא אחד היפים ברחוב (תמונה מ-www.ilovecarousel.com)

אבל מה שהופך את האזור הזה למיוחד באמת בעיני הוא הארכיטקטורה. הבנייה היא ויקטוריאנית בלבנים אדומות, ונראה שכל אדריכל מאדריכלי הרחובות האלה רצה להתעלות על קודמו: עוד צריחים, עוד גרגוילים, עוד קשתות מחודדות ושריגים מתפתלים סביב החלונות. כמה קיטש ככה יפה.

הכניסה ל- George Street Arcade (נגנב מוויקיפדיה)

הכניסה ל- George Street Arcade (נגנב מוויקיפדיה)

אחרי שסיימתם להסתובב בדבלין הויקטוריאנית, צריך לנוח עם כוס קפה. רק לפני כמה ימים גילינו את Clement & Pekoe, ואני לא מבינה איך חייתי את חיי כך עד עכשיו בלעדיהם: זהו ללא ספק אחד מבתי הקפה הטובים בדבלין.

בית הקפה מחולק לכמה חללים, אבל אני כמובן אהבתי את הבר שלאורך חלון הזכוכית הגדול, שממנו אפשר להשקיף על הרחוב. בחלל הפנימי של בית הקפה תמצאו גם כל מיני חפצים ומוצרים שקשורים לצריכת קפה ותה – ממש רציניים כאן – ויש גם מבחר עצום של תה בצנצנות גדולות המסודרות לאורך הקירות. המאפים היו מסודרים לאורך הבר, והכל נראה מפתה במיוחד; צמה ארוכה מבצק מדופף עם קרם צהבהב וצימוקים נחה בסלסילה ואמרה שהיא חלק מדיל היום (€3.25 עם קפה) אבל אני הסתפקתי בעוגיית פיננסייר רכה ונימוחה (€1.40). קצת הצטערתי שלא טעמתי מקפה הפילטר שלהם, אבל האמריקנו (€2.60) היה נפלא. הוא מגיע כאן בספלים לא קטנים, ועבורי החוזק היה מדויק; ל-K היה חסר עוד קצת (אבל ככה הוא).

Clement & Pekoe

Clement & Pekoe

טוב לדעת שאתם קיימים – נבוא שוב.

Clement & Pekoe

50 South William Street

שני-שישי 08:00-19:00; שבת 09:00-18:30; ראשון 11:00-18:00