5 מקומות חדשים לבדוק בדבלין

ובכן, קוראים יקרים: לפי כמות הכניסות לבלוג או שהרבה ישראלים עומדים לנסוע הקיץ לאירלנד, או… שאתם פשוט אוהבים לקרוא את מה שיש לי לומר. לאורך החודשים האחרונים היו ל"דבלינאים" מאות כניסות, ונחמד לראות שלא זנחתם אותי גם אחרי שהפסקתי לכתוב לבלוג. אני אמנם לא בדבלין, אבל זה לא אומר שאני לא מקפידה להתעדכן במה שקורה בעיר ואף מעדכנת את הבלוג במידת הצורך; אבל לצערי במהלך החודשים שחלפו לא נוספו לי חוויות דבלינאיות חדשות. סמיילי עצוב.

אבל בעצם למה שאשב לי פה לבד בלבנט ואזיל ריר על המקלדת, אם אני יכולה לשתף אתכם במאוויים שלי? כי רק בגלל שהפסקתי לפרנס את הסצינה הקולינרית של דבלין (ואת TK Maxx) לא אומר שהסצינה הקולינרית עצרה מלכת – להיפך; דבלין ממשיכה לדהור קדימה וכל כך הרבה מקומות חדשים לאכילה וסביאה נפתחו בה, שקשה לעקוב.

אז לכבוד טיסות ארקיע שיוצאות אוטוטו, ומאחר ודבלין לא נמצאת ברשימת היעדים שלי לקיץ הקרוב – לא נשאר לי אלא לשתף אתכם ברשימת 5 המקומות החדשים שלי, לפי חמשת הקטגוריות הידועות של הבלוג; ולכם, קוראי הנאמנים, לא נשאר אלא ללכת אליהם בעצמכם בביקורכם הקרוב בדבלין ולספר לי איך היה. נשמע לי פייר.

קפה ומשהו ליד: Laine, My Love (דבלין 1)

laineכמה פעמים חלפתי על פני המיקום הגאוגרפי הזה וחשבתי לעצמי שהייתי רוצה לשתות שם קפה? הרבה, רק שהיתה לי בעיה אחת: בתי הקפה שנפתחו ונסגרו בנקודה הספציפית הזו לאורך השנים נראו נורא מגעילים. אבל המיקום הזה ממש חמוד – מול תחנת הרכבת Connolly, מתחת לגשר, פינתי, עם חלונות גדולים שמשקיפים על העוברים ושבים של רחוב Talbot (שהוא רחוב קצת מגעיל בפני עצמו, אבל זה לא משנה כרגע). קצת כמו באיזה פילם-נואר. לשמחתי אני רואה שהדרעק האחרון פינה את השטח המסחרי הזה לטובת בית הקפה עם השם המוזר Laine, My Love, שנראה חמוד מאוד. נוסף על המיקום, עיקר השמחה היא שהוא מוכר קפה טעים של Roasted Brown ומתוקים של Love Supreme המפורסם משכונת Stoneybatter, בנוסף לתפריט צהריים עם סנדוויצ'ים מקוריים (האם אפוי בדבש וציפורן, עם ברי ורליש פלפלים חריפים – קניתם אותי!).

Laine, My Love

38 Talbot Street, Dublin 1

תפרנים: Cotto (דבלין 7)

Cottoזוכרים את קפה Oxmantown וטענותיהם (המוצדקות) לכתר הסנדוויץ' הטוב ביותר בכל דבלין? אז המוחות שמאחורי סנדוויצ'י הפלא האלה פתחו בחורף האחרון את Cotto – פיצריה דלוקס על הרחוב הראשי של שכונת Stoneybatter המתפנפנת. האמת היא שיש בעיני מחסור חמור בפיצריות טובות בדבלין, אז Cotto הם תוספת מבורכת לסצינה הקולינרית. הפיצות שלהם נראות נפלאות, עם תוספות מעניינות ובמחירים נחמדים (15€ ליקרות שבהן). הביקורות מהללות.

הפיצות הן רק חלק מהאטרקציה, משום שהן מוגשות רק בערב; בשעות הצהריים מוגשים הסנדוויצ'ים של Oxmantown, ובסופ"ש – כיאה למסעדה בבירת ההיפסטרים בהתהוות של דבלין – בראנץ', שזוכה לתשבוחות מכל מבקר אוכל ובלוגר דבלינאי. מאחר ואני קצת פחות בקטע של “Lebanese breakfast plate” (פיתה, לבנה, זיתים וטאבולה. בשביל זה באים לדבלין?) אני יותר מתרגשת מהפיצות. בקיצור, לכו לבדוק.

Cotto

46 Manor St., Dublin 7

 

 

מתפנקים: The Washerwoman (דבלין 9)

Washerwomanכדי למצוא את ארוחת המתפנקים הזו אני שולחת אתכם לשכונת Glasnevin שבדבלין 9. לאירים מתקשר שם השכונה אוטומטית עם בית הקברות המפורסם ששוכן בה, בו קבורים כל מיני גדולי-אומה שכאלה. זו שכונה חביבה אך קצת מנומנמת, ואני באמת תוהה למה הצוות של המוסדות הקולינריים המפוארים Woolen Mills ו-The Winding Stair החליטו לפתוח דווקא שם את המסעדה השלישית שלהם. אבל כצפוי הביקורות על The Washerwoman מהללות, אז כנראה שהכל בסדר גם בפינה המרוחקת הזו של דבלין. התפריט מכיל מנות שנראות בהחלט כאילו יצאו מאותו מטבח של המקומות שהוזכרו לעיל, כשהדגש, גם כאן, הוא על תוצרת מקומית ובאיכות גבוהה. מה שכן, יש פה ושם תלונות מצד המבקרים על תמחור גבוה יחסית למיקום הפרברי של המסעדה, אבל בתור מסעדה לקטגוריית המתפנקים עם מנות עיקריות בין 19€ ל-22€, זה עדיין סביר בעיני.

המקום הזה ממתג את עצמו כמסעדה שכונתית, ולכן הם גם פתוחים לבוקר, צהריים ו(איך לא) בראנץ' בסופ"ש – שנראה שווה במיוחד. אז אם אתם הולכים לנקרופוליס האירית, זה נראה לי אחלה מקום להתאושש בו אחר כך.

The Washerwoman

60 Glasnevin Hill, Dublin 9

 

צהריים: Pickle (דבלין 2)

Pickleועכשיו משהו מדרום לנהר: Pickle נפתחה רק בתחילת מאי השנה וכבר מסתמנת כלהיט שחייבים להזמין בו מקום מראש. מבחינתי Pickle היא תוספת מבורכת לסצינה ההודית, שלמרות נוכחות לא רעה של מקומות שמגישים "curries" טרם נפלנו על מסעדה שהצדיקה לכתוב עליה הביתה (או יותר נכון, לבלוג). אבל הודי זה אחלה אופציה בשבילי לארוחת צהריים כשלא רוצים סנדוויץ' או בוריטו, וב-Pickle מציעים צהריים במחירים חביבים: קארי למיניהם ב-12.50€, וקופסאות Tiffin שמתאימות בול לצהריים (עד 14€). הביקורות מהללות, כולם מדברים עליה, ובקיצור – הייתי שמחה לתקוע שם כמה סאמוסות.

 

Pickle

43 Camden Street, Dublin 2

משהו מיוחד: Aungier Danger (דבלין 2)

Aungier danger.jpgאם לפני שנתיים זה היה pork belly, השנה הטרנד הקולינרי הוא ללא ספק דונאטס – שזה ממש בסדר גמור מבחינתי. הבצק מטוגן הזה התחיל לצוץ בכל מיני מקומות ברחבי דבלין בשנה החולפת, ויש לי השערה שהוא כאן כדי להשאר ולו רק בגלל שהוא מצטלם נהדר לאינסטגרם (לא שאני מזלזלת בכוחם של שוקולד ופצפוצים). מקדש הדונאטס הדבלינאי מסתמן כ-Aungier Danger, הממוקמת כמובן ברחוב Aungier (שאין סיכוי שתדעו להגות אותו אלא אם כן שמעתם דבלינאי אומר את זה קודם. מזל שזה מתחרז עם danger); הם אמנם פתוחים רק כמה חודשים אבל הולך להם כל כך טוב שהם דואגים להציב שלט sold out עם השעה שבה עתיד להתחדש המלאי, ובשבועות האחרונים נפתחה אפילו נציגות של הסופגניות האלה מצפון לנהר בחנות הכלבו Arnotts. אז אם אתם חשים נפילת סוכר ברחוב Aungier, כנראה שצריך לצעוק Aungier danger! ולהצטרף לתור המשתרך מחוץ לחנות. ולא לשכוח להעלות לאינסטוש.

Aungier Danger

37 Aungier Street, Dublin 2

