איטליה הקטנה – Il Fornaio (דבלין 1)

יום אחד הלכתי לי על רחוב Dame. הלכתי והלכתי, ופתאום נעמדתי וחזרתי כמה צעדים אחורה. מחלון הראווה הביטו עלי הררי תופינים, אבל הר אחד מיוחד צד את עיני: הר של קנולי סיצ'יליאני.

IlFornaio

תבינו, אינני אדם אובססיבי, רק לגבי כמה דברים מאוד ספציפיים; וכשיוצא לי לנסוע לאיטליה אני מבלה את רוב הזמן שלי בציד אחר קנולי סיצ'יליאני. כשהייתי נערה בניו ג'רזי אמא הייתה קונה לי בדליקטסן של האיטלקים קנולי כאלה, ומאז אני מכורה. בעיני זהו אחד הממתקים הנפלאים שהמציאו אי פעם, תוצאה של שילוב גבינת מסקרפונה מוקצפת עם גרידת תפוז ושבבי שוקולד בתוך צינור בצק פריך מטוגן. מממ. אז כשפתאום באמצע היום בדבלין ערימה כזאת מביטה בי מהחלון קשה לי לעבור לסדר היום.

הבעיה היא ש-Il Fornaio על Dame הוא מקום קטן שעושה טייק אווי של סנדוויצ'ים, קפה ומתוקים, ואין שם מקום לשבת (וגם לא הרבה מקום לעמוד). ואני הייתי בדרך לאנשהו ולא יכולתי לקחת איתי שום דבר, ובטח שלא קנולו קסום שעשוי להמעך בדרך. אז ויתרתי, והמשכתי לחלום על הר הקנולי עוד כמה חודשים טובים.

ואז לשמחתי פתחו לפני כמה שבועות סניף של Il Fornaio ברחוב Liffey, ממש מעבר לכביש מה-Woolen Mills. רצנו לשם לשתות את קפה הבוקר שלנו ולבדוק מה עוד עושים שם. הסניף הזה גדול ומרווח, עם הרבה מקומות ישיבה. הוא מתפקד גם כ-enotecha (בר יין), דליקטסן ו-pasticceria (מאפים מתוקים). בשעת בוקר לא מוקדמת בעל הבית ישב על הבר ולגם לו אספרסו, ובמקרר התצוגה נחו כל האנטיפסטי שבעולם, מוצרלות בופאלו מעושנות, ברזאולה ופרושוטו ומה שאתם לא רוצים. וכן, גם כל מאפי ומתוקי איטליה למיניהם ישבו בחלון והביטו עלי בערגה.

IlFornaio1

ישבנו על שני אמריקנו (אמריקני) באחד השולחנות שבחוץ (היה מזג אוויר אביבי נעים), קורנטו (קרואסון) שוקולד וכמובן… קנולו סיצ'יליאנו. הקפה היה משובח, הקורנטו היה חביב (Hansel & Grettel לוקחים בעיניים עצומות) והקנולו היה מושלם.

אז אם אתם במקרה בדבלין ובא לכם להיות בנאפולי (למה שתרצו בכלל להיות בנאפולי זו שאלה אחרת), Il Fornaio הוא המקום בשבילכם.

Il Fornaio

1 Liffey Street, Dublin 1

