Fish Shop (דבלין 7)

פיש אנד צ'יפס. מממ. מסוג המאכלים האלה שלכל אחד יש דעה עליו, ובעיקר איפה אפשר להשיג את הפיש אנד צ'יפס הכי טובים בדבלין. לכן אני כותבת את הפוסט הזה בעדינות, פן אקים עליי את קומץ הדבלינאים שבמקרה קוראים את הבלוג הזה.

לפני שנים רבות, באחד הערבים הראשונים שלי בדבלין אי פעם, לקחה אותי שינייד לאכול פיש אנד צ'יפס. שינייד הייתה במקור מאת'לון, למדה סיעוד וישנה במיטה שמתחתי באכסניה, וערב אחד היא הזמינה אותי לצ'יפי הכי טוב בדבלין, Leo Burdock’s על רחוב Liffey (סניף שנסגר בינתיים). זו הייתה הפעם הראשונה שאכלתי פיש אנד צ'יפס, וזה היה אלוהי. המלח והחומץ הפתיעו אותי, העטיפה הקראנצ'ית של הדג והרוך של הבפנוכו… בקיצור, מעדן. מאז שמרתי על נאמנותי לאותה שינייד וחזרתי שוב ושוב ל-Leo Burdock’s, והיה טעים בכל פעם. הסניף המקורי שלהם ב-Christchurch מוכר פיש אנד צ'יפס כבר יותר ממאה שנה, אז יש הרבה כבוד.

FISHburdocks

לפני כמה שנים הייתי באיזה כנס בדבלין ודיברתי עם מישהו על פיש אנד צ'יפס (סוגיה אקדמית), והוא אמר לי ש-Leo Burdock’s זה ממש לא רציני ושהוא בכלל מחסידות Beshoff – הפיש אנד צ'יפס הכי טוב בדבלין. יש כאלה שנשבעים ב-Beshoff שב-Howth, אבל אני הסתפקתי בסניף שבדבלין 4, על Mespil Road. אצתי רצתי עם K ואכלנו את ה-smoked haddock וזה היה נפלא. מאז אנחנו מעריצים נלהבים של Beshoff (שגם להם יש פז"מ מכובד של 75 שנה), ואוספים לנו מדי פעם זוג מנות הביתה מהסניף ב-Dame street בשביל הפינוק.

FISHbeshoff

לכאורה נפתרו בעיות הפיש אנד צ'יפס שלנו, עד שגונבה לאזנינו השמועה אודות ה-Fish Shop; דוכן פלאים בשוק בבלאקרוק שעושה את הפיש אנד צ'יפס ה…(כולם ביחד)כי טוב בדבלין. אבל עד שסוף סוף הגענו לשם בשעת צהריים גילינו שהדוכן נסגר למשך חודשי החורף וייפתח רק באביב. חזרנו הביתה מאוכזבים.

ואז לפני שבועיים קראתי על הפתיחה החגיגית של ה-Fish Shop סניף Smithfield, שנמצא 3 דקות הליכה מהבית שלנו. אני מברכת על כל יוזמה עסקית שמעזה להגיע לכיכר Smithfield העגומה (הכיכר המיוחדת הזו עברה שיפוץ מאסיבי לפני כמה שנים, בניני דירות חדשים נבנו בה וחללים גדולים הוקצו לחנויות מסביב לכיכר, אבל כל העסק לא ממש מתרומם מאז המשבר הכלכלי), ולכן ביום חמישי האחרון הלכנו לברך את השכנים החדשים ולבדוק אם יש דברים בגו.

Fishshop

ה-Fish Shop היא מסעדה מקסימה, עם חמישה שולחנות בלבד ועוד 4 מקומות על בר שצופה לרחוב. וזו בעיה, משום שאני צופה שהמקום הזה הולך להיות עמוס מאוד! התפריט מצומצם וכולל כ-5 מנות בנוסף על הספיישלים שעל הלוח. K הזמין את גאוות המקום – דג בבלילת בירה – שמוגש בלחמניית בריוש עם סלט קטן של שומר, תפוחי עץ ומנטה, ורוטב טרטר. אני התלבטתי בין המולים לצדפות; המלצר הנחמד (שאחר כך הבנתי שהוא בעל המקום) אמר ששתי המנות הן מנות פתיחה, אבל שהוא יכול בשמחה להגדיל לי את מנת המולים, שמטוגנים בהמון שום ועשבי תיבול טריים-טריים. המולים לא בשיאם בעונה זו של השנה אז הם היו קצת קטנים, אבל זללתי את כולם בעונג רב. הדג של K היה טרי להפליא ועשוי במדויק, אם כי הבלילה שלו הייתה עדינה מדי (מושלם לסנדוויץ', קצת פחות לפיש אנד צ'יפס קלאסי). שתי מנות צ'יפס דקים שהזמנו נאכלו עד הסוף (אני מתה על צ'יפס דקים, K דווקא מעדיף את הצ'יפס הקלאסיים של הצ'יפיז – שמנים וגוצים), ויחד עם כוס יין באסקי קופצני לי ושתי בירות pale ale ל-K הגענו ל-€41.

FishShop1היה ממש כיף ב-Fish Shop, עם אווירה נהדרת ואוכל מצוין. כאמור, אני שמחה שעוד מקומות מצויינים נפתחים בצד הזה של העיר (ומספקים תגבורת ל-My Meat Wagon), ואין לי ספק שעוד אשוב לשם לבדוק את שאר המולים, הצדפות והדגים ששוחים במעלה הנהר ל-Smithfield. אבל בסוגיית הפיש אנד צ'יפס טרם הגעתי להכרעה, ולא אנוח עד שאברר מה הולך שם בבלאקרוק ואיפה באמת מסתתר הדג המטוגן הטוב ביותר בדבלין. קשים הם חיי.

עדכון

במאי 2016 נפתחה שלוחה של ה-Fish Shop ברחוב Benburb 76 – מרחק כמה מטרים מהמיקום המקורי (שנסקר כאן). השלוחה החדשה מתמחה בפיש אנד צ'יפס בלבד, ואילו המקום הישן שומר על הקונספט הביסטרו-אי המקורי. חשוב לדעת.