Neon (דבלין 2)

כמה נחמד לנו שם ברחוב קמדן שמעבר לנהר. כל כך הרבה מקומות אהובים לאכילה וסביאה יש באזור, ואנחנו מוצאים את עצמנו עולים על קו 83 (או הולכים לשם ברגל, כמה עצלנים אפשר להיות?) לפחות פעם בשבוע. אם זה לא בשביל Bibi אז בשביל Cake, ואם יש הופעה ב-Whelan’s אז בכלל יש סיבה למסיבה. ואם הולכים להופעה ב-Whelan’s אז צריך למצוא גם מקום לאכול משהו לפני, ואם אפשר שיהיה במסגרת תקציב התפרנים אז עדיף.

Neon מסעדה אסייתית בדבליןבאותו ערב של הופעה באחד מימות השבוע נפלנו על Neon, שמכריזה שהיא מסעדה של "אוכל רחוב אסייתי". אם אני לא טועה אסיה היא יבשת, וזה גרם לי להרהר לרגע בשאלה מהו, אם כן, "אוכל רחוב אירופאי" (פירוגי על מקל, פונדו בפיתה וחטיפי אסקרגו. נראה לי שעליתי על קונספט, בבקשה אל תקחו לי אותו!). אני הרי לא הייתי באסיה בכלל או בויאטנם, סין, הודו ותאילנד בפרט (אלו הן המדינות שאליהן אני מניחה ש-Neon מרפררת. לא שמעתי עדיין על אוכל קמבודי שפרץ אל הקולינריה העולמית), אבל K בהחלט בילה זמן לא מבוטל שם, בעיקר בסין, ובאופן עקרוני הוא מסרב ללכת למסעדות שנקראות "מסעדות סיניות" כי בשבילו זה העלבה לאוכל שהוא אכל בסין. לאורך השנים הוא התרכך קצת, ובזמן האחרון מסכים להגמיש את העקרונות שלו במעט. אבל במסעדה הזו שהרגע נכנסנו אליה אין סין, יש "אסיה". ואתם יודעים מה? זה ממש בסדר מבחינתי. אוכל טעים הוא אוכל טעים, לא משנה איך תקרא לו. למזלנו האוכל ב-Neon אכן היה טעים.

NEONprawnהעיצוב תעשייתי-reclaimed-היפסטרי, הישיבה היא בשולחן אחד ארוך ומשותף או בשולחנות פרטיים בצד, וההזמנה היא בדלפק. האוכל מוגש בקופסאות טייק-אוויי אבל כל שולחן מקבל גם קערות, ולצד הצ'ופסטיקס תוכלו לעשות שימוש גם בסכו"ם מפלסטיק. המנה שלי הייתה טעימה מאוד: tiger prawns גדולים (ובנדיבות מפליאה!) עם בצל ירוק וג'ינג'ר, שאמנם נזקקו לחיזוק מפתיתי הצ'ילי שהיו על השולחן, אבל חוץ מזה אין לי תלונות. K מזמין קארי ירוק בכל הזדמנות שיש לו (אני לא מכניסה תועבות כוסברה שכאלה אלי הביתה) ולמרות שהתפריט סימן את המנה עם שלושה פלפלונים כדי לאותת על חריפותה היא הייתה לא חריפה במיוחד. פתיתי הצ'ילי שוב נחלצו לעזרה.

NEONאולי אנחנו קצת משעממים עם הבחירות שלנו, כי התפריט מכיל גם דברים קצת יותר הרפתקניים כמו Mekong duck (ברווז צלוי מוקפץ עם בזיליקום מתוק) או חזיר ברוטב פלפל שחור, אבל אלו הן היוצאות מן הכלל שממש לא מעידות על התפריט, שהוא מאוד… מערבי. וזה בסדר: Neon עובדת יפה כבר כמה שנים, וסביר להניח שזה בזכות היכולת להתאים את המנות לחיך האירי במידה האופטימלית (וגם להציע מגוון יפה של מנות צמחוניות, בהתאם לטרנד). ואם אנחנו בז'אנר המטבח-פאן-אסייתי-עם-דברים-מעניינים-אבל-בלי-להבהיל-את-הסועדים, אז האמת ש-Wagamama לוקחת בביצועים. מצד שני, ב-Neon שברו את השוק, כשהמנה היקרה ביותר בתפריט עולה €11.95. יותר זול מזה אין (בישיבה, כמובן, ובשעות הערב).

האמת שכיף שם ב-Neon, גם עם כל הגימיקים, ובמנה של €11.95 ועוד בירה Tiger ב-€4.50 אין לי על מה להתלונן. במיוחד כשכל מנה מגיעה עם גביע וואפל, שלוקחים בדילוגים אל מכונת הגלידה האמריקאית ומשתוללים; אל תשאלו אותי מה הקשר בין גלידה אמריקאית לאוכל רחוב אסייתי, אבל את השמחה שלי לא תצליחו לקלקל.

Neon

17 Camden Street, Dublin 2

א' עד שבת 12:00-23:00

