על כפרי דייגים וטבעות נישואין

אחיותי! איזה כיף היה לנו אם גברים היו יכולים למנוע מאתנו סיטואציות מטרידות שמתחילות ב"זה כאב כשנפלת מגן עדן" וכדומה. לו רק היה די במבט אחד לפיו גבר היה יכול לדעת אם את מעוניינת או לא. ובכן, בשורה משמחת: באירלנד מצאו נשים דרך מקורית לאותת אם הן פנויות או לא, והכל בזכות טבעת הקלאדה.

טבעות קלאדה (Claddagh)

טבעות קלאדה (Claddagh) למכירה אצל עפרה תכשיטים עתיקים

סביר להניח שאין תכשיט שמזוהה עם אירלנד יותר מהטבעת הזו, שאופן ענידתה על האצבע מאותת על מצבה הזוגי של הבחורה (או הבחור! יש גם גברים שעונדים קלאדה!). מקורה של הטבעת בכפר הדייגים הקטן קלאדה (Claddagh) במחוז גולוויי (כיום חלק מהעיר גולוויי עצמה), ולמעשה טבעות הקלאדה המוקדמות ביותר שנמצאו יוצרו כנראה עוד לפני 1700.

הייתם חושבים שהטבעות האלה היום הן סתם קיטש תיירותי שנמכר לאמריקאים (וכך גם אני חשבתי). אבל האמת היא שאירים ואיריות בכל מקום עונדים אותן, גברים ונשים כאחד, מהקשוחים שבשותי הגינס ועד המפונפנות שבנשות שכונת Ballsbridge היוקרתית.

לא הייתי מספרת לכם את כל זה אם לא הייתי מכירה במקרה מישהי שמומחית לגינאולוגיה של תכשיטים עתיקים, שסיפרה לי את כל זה. כשהמומחית מגיעה לבקר אותנו היא ישר יוצאת לצוד ברחבי דבלין את טבעות הקלאדה החביבות עליה, והן באמת יפות ומיוחדות. אז כדי לשמוע על כל האגדות והמיתוסים שנקשרו בשמה של הקלאדה (אי אפשר בלי כמה אגדות ומיתוסים), וכדי לדעת עוד על איך עונדים טבעת קלאדה כדי לומר "אני מאורסת", אתם מוזמנים לבקר את עפרה המומחית באתר שלה. ואם ראיתם טבעת שאהבתם, תגידו לה שאני שלחתי אתכם.

את הטבעות ניתן להשיג אצל עפרה תכשיטים עתיקים www.ofraantiques.com

