The Oar House

כמה כיף לברוח לפעמים מהכרך הדבלינאי הגדול. לקחת את הרכבת הפרברית ולנסוע לאורך המפרץ היפה, לראות את הגאות והשפל של הים, את השחפים ואת הבתים היפים (חלקם אף יפים מאוד…) ולגלות איך חיים הדבלינאים האחרים.

אנחנו אוהבים מאוד את Blackrock ו-Dalkey, כפרים נעימים בחלקו הדרומי של מפרץ דבלין, אבל גם ל-Howth הסוער יש לא מעט אפיל. בתיו של הכפר, הממוקם בקצהו של חצי האי העגול הזה, פזורים במעלה גבעה תלולה, ולמרגלות הגבעה מעגן קטן של סירות דייגים שמפרנסות את המסעדות וחנויות הדגים שלאורך המזח של Howth. ואין כמו יום שבת של טיול במעלה הגבעה של Howth, עם הנופים היפים להכאיב שנשקפים ממנה, ואז סיבוב בשוק שממול המעגן.

מראה מהמזח ביום חורף סגרירי

מראה מהמזח ביום חורף סגרירי

20150215_162901ואחרי שסיימתם לטייל ונשמתם מספיק את אוויר הים המלוח, עד שתגיעו לקצה המזח שמקיף את המעגן כבר סביר להניח שתהיו רעבים (אם ריח הים והדגים לא יעשו לכם את זה, אין לי הרבה מה לומר לכם). והאמת שיש לא מעט אופציות לאורך המזח – אז האופציה שאנחנו בוחרים היא ה-Oar House; ועד עכשיו הם עדיין לא אכזבו.

אז כן, זה קצת נראה כמו המקום האידיאלי לקיים בו תחרות כפילים של ארנסט המינגוויי, עם דקורציה של משוטים וכלובי לובסטרים על הקירות ורשתות שמשתלשלות מהתקרה. בכל ביקור שלנו המסעדה עמוסה מאוד, ואם לא מזמינים מראש צפו להמתין לא מעט זמן. התפריט מבוסס על דגים ופירות ים (מן הסתם), ויש בו המון מנות. באמת המון. ובינתיים כל מה שטעמנו ממנו היה מוצלח: ה-seafood chowder העשיר, הסלמון בליני, והאויסטרים האפויים (אין לי אומץ להתמודד עם האויסטרים הטריים. יום אחד, מבטיחה). בגזרת הדגים, המנות עושות כבוד לדג עצמו, לא מציקות לו ולא משתלטות עליו עם טעמים מופרעים. בקלה, קוד, סלמון, מקרל – כולם טריים וטובים. המחירים סבירים, עם רוב מנות פירות הים שמחלטרות גם כמנות פתיחה (במחירים שבין €4.95-€14.00) ורוב המנות העיקריות עולות באזור ה-€20 – מה שמקפיץ את המסעדה הזו לקטגורית ה"מתפנקים", אבל היא בהחלט מהלא-יקרות שבהן.Oar house

בשבתות אפרוריות של החורף אין כמו להמלט מהרוח המצליפה שעל המזח לתוך המסעדה החמימה, ולשבת לארוחת דגים או פירות ים איטית על בקבוק יין. ואחר כך לנמנם כל הדרך חזרה הביתה ברכבת. תעירו אותי כשמגיעים לקונולי.

The Oar House

8 West Pier, Howth, Co. Dublin

Tel: +353 (0)1 839 4562