אוכל מנחם ביום של גשם – The Black Sheep (דבלין 1)

לכבוד שובו של K מחופשת המולדת שלו נפתחו ארובות השמיים, והגשם יורד כאן כבר כמה ימים בלי הפסקה. האמת שבבית לא היה ממש מה לאכול (אשת חיל אני לא, ומחיי הרווקות של הימים האחרונים נשארו במקרר רק בקבוק יין, גבינה כחולה וחזה עוף), אז החלטנו לאכול צהריים בחוץ. מזג האוויר המחורבן הזה ממש דרש אוכל מסוג ספציפי ביותר: comfort food, אם כי לא ממש היה מה לנחם אותי – הייתי במצברוח די מרומם (כל כך התגעגעתי!).

בעיני, "אוכל מנחם" אידיאלי יימצא בפאב. לא בגסטרו-פאב (ר' L. Mulligan Grocers – כבודו במקומו מונח), אלא פאב. ההבדל בין שתי הקטגוריות הוא שבגסטרו-פאב מגישים מנות מסורתיות עם אינטרפרטציה מודרנית או לא-שגרתית; בפאב, לעומת זאת, פשוט מגישים מנות מסורתיות. לא שהייתי קוראת ל-Black Sheep פאב מסורתי, אבל בכל זאת, האוכל לא מתפנפן יותר מדי והוא פשוט מה שהוא: אין יותר מדי מרכיבים בתיאור של כל מנה (לפעמים ממש מעייף לקרוא תפריטים כאן), ודי ברור מה את הולכת לקבל.

20141113_143721

ה-Black Sheep נמצא על הפינה של רחוב Capel ורחוב Parnell, ממש כמה דקות מהבית שלנו, והוא בהחלט לא נראה "מסורתי"; אני אומרת את זה כי לא ראיתי אפילו ברז אחד של גינס לרפואה (!). יחד עם זאת יש לכבשה השחורה 27 ברזים של בירות מכל מיני מיקרו-מבשלות ומבשלות בוטיק ביזאריות, שעל חלקן שמעתי וחלקן טרם. אלוהים ישמור, אמרתי לעצמי בעומדי מול הברזים, אין לי מושג. למזלי הברמנית הנחמדה ראתה את המצוקה על הפנים שלי. אני אוהבת מאוד אייל, אז היא נתנה לי לטעום כמה איילים שונים בצבעים שונים; הבחירה שלי נפלה על אייל אדומה משיפון, שהייתה מצויינת (€4.25, מוגשת רק ב-glass ולא בפיינט).

תבשיל בקר בבירה וירקות שורש

תבשיל בקר בבירה וירקות שורש

הזמנו שתי מנות פאב קלאסיות: פיש אנד צ'יפס (€14.00) ו-beef stew (תבשיל בקר; €13.00). הפיש אנד צ'יפס היה מצויין: הבלילה עשירה, הקוד טרי, הצ'יפס שמנמנים ומנחמים, וכמובן mushy peas כמתבקש (פירה של אפונה עם תיבול של עלי מנטה. תעשו פרצוף כמה שאתם רוצים, לי זה ממש טעים). הבקר התבשל בבירה עם המון ירקות שורש והגיע עם ערימה ענקית של פירה תפוחי אדמה, אבל היה קצת פושר. חבל, כי הוא היה ממש טעים. K שתה כוס של מלבק (€6.50), והיה די מבסוט.

דג ותפוחי אדמה עושים נעים בבטן.

דג ותפוחי אדמה עושים נעים בבטן.

התנחמנו לנו זה עם זו, וזו עם מנתו של זה (ואז גם החלפנו), והיה נחמד שם אצל הכבשה השחורה. כשיצאנו פסק הגשם, וגם השמש התנחמה לה מאחורי העננים עם קשת יפהפייה. אחחח יא אירלנד.

20141113_152845

The Black Sheep

61 Capel Street, Dublin 1

תפריט צהריים כל יום 12:00-16:00; תפריט ערב 16:00-21:00

