ברביקיו מעושן בסמית'פילד – My Meat Wagon (דבלין 7)

היינו די נחושים בדעתנו לחבב את My Meat Wagon, מסעדת הבשרים החדשה יחסית שנפתחה בקיץ בסמית'פילד, וזה בגלל שבא לנו לפרגן לסמית'פילד. הכיכר המרשימה הזו בלב דבלין 7 היא שילוב של ישן וחדש: אבני המרצפות הן ענתיקה פרופר בנות כמה מאות שנים, ומסביב לכיכר עומדים לא מעט בנייני משרדים ריקים שמשרים אווירה מעט דכאונית. כל השכונה הזו מריחה ממשהו שניסה להתרומם ואיבד את המומנטום; קוראים לזה משבר כלכלי.

בדיוק בגלל זה בא לנו לפרגן לסמית'פילד ולעסקים שכן מנסים לשרוד שם. K הוא מעריץ נלהב של חנות המכולת Little Italy לא הרחק מהכיכר, בית הקפה Third Space היווה תחליף לסלון בימים הראשונים שלנו כאן בסוף הקיץ, ואני ממש מחכה בקוצר רוח ליריד הכריסמס השנתי של קואופרטיב האמנים מ-Block T. לכן ל-MMW ניגשנו עם המון כוונות טובות, ואני שמחה לדווח שלא התאכזבנו.

מבחינת אווירה ועיצוב, אין לי כבר יותר מדי ציפיות. מקום בתקציב נמוך יחסית בדבלין (ועוד צפונית לנהר!) יכול להראות במקרה הטוב כמו מאורת היפסטרים ממוצעת. לא שיש בזה משהו רע – המקום לא גדול מדי, ממש לא רועש, המוזיקה טובה והשטויות שעל הקירות מסיחים את הדעת עד שיגיע האוכל.

MMW1המקום מציע בשר מעושן בלבד, וזה הקטע של המקום. התפריט פשוט מאוד: שלוש חיות (תרנגולת, פרה, חזיר – כך במקור) בשלוש וריאציות (קופסא, לחמניה או קרש). K בחר באופציה של הפרה בקופסא (€11.95), עם שעועית ופירה תפוחי אדמה. הפרה שבאה בקופסת הקרטון הייתה למעשה נתח brisket (חזה בקר), והלך נהדר עם השעועית ששחתה ברוטב ברביקיו טוב והפירה. אני הזמנתי חזיר בלחמניה (€11.95), שהיה בהתאם לטרנד pulled pork ברוטב ברביקיו, עם צ'יפס. קשה להמנע מהשוואה עם ה-pulled pork של Pitt Bros., ואני חייבת לומר שכאן MMW הפסידו. הרוטב לא היה טעים מספיק, אם כי הבשר היה מצויין. הצ'יפס היו מעולים גם, כאלה שנחתכו ביד וטוגנו לצבע שחום ולא איזשהו צהוב ביזארי. הבירות שליוו את החגיגה היו Blue Moon האמריקאית ו-Dead Pony, פייל אייל סקוטית (€5.50 לבקבוק). יאמי.

הייתי מסיימת כאן את הביקורת, אלא שהיה כל כך מוצלח שהיינו חייבים לחזור שוב השבוע עם האורחים ה-VIP שלנו. וכששאלתי את המלצרית איזו מנה אפשר לחלוק – לדבריה הקרש הרגיל (€14.95) לא ישביע שני סועדים – היא הציעה לנו קרש off-menu לזוג (€24.95). וואו, כזו כמות של פינוקים על קרש עץ לא ראיתי מזמן: במרכז הקרש נחה לה צלע בקר עצומה עם המון בשר חרוך במידה מדוייקת, וסביבה נקניקייה עסיסית עם המון פפריקה ושום, pulled pork, בריסקט, נתח בייקון מעושן וחזה עוף על העצם. יחד עם שתי התוספות (צ'יפס וקולסלו סגול) זו הייתה משימה לא קלה, אבל אני חושבת שלא השארנו הרבה על הקרש. תענוג.MMW

עוד מקום מנצח בפחות מ-€20 לאדם (כולל אלכוהול). אני מבקשת מהאגף הברלינאי לא לעקם את האף – אני יודעת שהמקום אינו זול באופן אבסולוטי אלא רק באופן יחסי למה שקורה בעיר היקרה הזו. Beggars can’t be choosers, אם כי אני בוחרת שלא לאכול במקדונלד'ס. בתאבון!

My Meat Wagon

Smithfield Square, Dublin 7 (במרכז הפאה המערבית, ליד הקולנוע)

פתוח כל יום מ-16:00

טלפון 01-8748172

