גלידרייה Murphy's (דבלין 2)

רחובות דבלין לוהטים. השמש הצפונית קופחת ממעל, מהמדרכות עולים אדים; הלבנים האדומות של הבתים הויקטוריאנים ברחוב Wicklow מתאימות בצבען לחמימות שמביא עמו מזג האוויר הקיצי, ריח הים נישא באוויר, ורגליים נעולות סנדלים אצות-רצות אל פתח החנות הצבועה כחול-ים. קיץ! גלידה! צווחים השחפים.

Not!

Murphy's, Wicklow Street

Murphy's, Wicklow Street

תשכחו מכל מה שאמרתי, חוץ מהשחפים הצווחנים – מזג אוויר קיצי זה לא משהו שבאים לחפש פה בדבלין. אם יהיה לך מזל, תעביר ארבעה ימים יבשים ברצף; אם יהיה לך ממש מזל גם השמש תצא מדי פעם. אבל זה לא אומר שאי אפשר להנות בדבלין מגלידה משובחת, גם כשהקישוטים לכריסמס כבר מתנצנצים ברחובות.

אם אילן המשוגע לא היה מתעקש שהוא חייב גלידה באמצע נובמבר, סביר להניח שבחיים לא היינו נכנסים לגלידרייה בדבלין. ובתור חובבת גלידה בררנית, אני נותנת למרפי'ז את אישורי המלא. מגשר האנחות בונציה ועד מוסלין במחנה יהודה, אין, פשוט אין, גלידה טעימה ממנה. טעמה של מרפי'ז נח על לשוני ונושק לשפתיי. והטעם הוא של מלח ים.

20140929_200800

20140929_200609

כן כן, הטעם האהוב עליי (והטעם הפופולרי ביותר בגלידרייה הזו) הוא גלידה מלח ים. ובעצם כשחושבים על זה, זה ממש הגיוני: הפונקציה של המלח (בדומה לסויה) היא להדגיש טעמים, וכך הטעם של הגלידה פשוט מתפוצץ לך בפה. המקום הזה קצת גימיקי, שכן הוא נוסד בכרך השוקק דינגל (כפר דייגים ישנוני במערב אירלנד שמתעורר לחיים כשגדודי אמריקאים צובאים עליו ביולי-אוגוסט) ומקדם את הדינגליות שלו בכל מקום פנוי ברחבי הגלידרייה. וגם כי הוא בבעלות של שני אמריקאים. אבל אני מוכנה להחליק את זה.

טעמי-גימיק נוספים שיש במרפי'ז הם caramelised brown bread  ו-toasted Irish oats; השוקולד טעים-טעים וכך גם גלידת העוגיות. אבל אני רוצה רק מלח ים, וכששואלים אותי איזה טעם נוסף אני רוצה אני עונה מלח ים גם.

20140929_200547

תעשו לעצמכם טובה, תתגברו על הקרירות באוויר וכנסו למרפי'ז. לא תתאכזבו.

Murphy’s

27 Wicklow Street, Dublin 2

פתוח כל יום, 12:00-22:00

