דבלין פרייד צ'יקן – Crackbird (דבלין 2)

Crackbird היא מסעדה מבית היוצר של המסעדן Joe Macken, החתום על מספר מקומות מוצלחים מאוד בסצינת האוכל הדבלינאית (ובראשם Jo'Burger אהוב-נפשנו). זוהי מסעדת קונספט – לא מהסוג הפלצני, אלא מהסוג הנישתי – והקונספט הוא עוף. עוד לא סיימתי לכתוב את השורה הזו וכבר נרדמתי. אם אותי עוף משעמם קצת, ל-K זה בכלל מקפיץ את הפיוזים. עוף לא ממש עף אצלו (pun intended), והוא יעדיף מאה דברים אחרים מהתפריט לפני שהוא יבחר באופציה המכונפת.

לכן אני לא יודעת מה בדיוק עבר עלינו באותו ערב כשהחלטנו להכנס ל-Crackbird. אני אפילו חושבת שהלכנו לשם בכוונה – זה לא שבטעות נכנסנו לשם או משהו כזה – אבל כמה כיף שנכנסנו, כי היה ממש טעים.

Crackbird

מבפנים (www.joburger.ie/crackbird)

המקום היה מלא אבל לא מפוצץ, ונמצא לנו מקום ליד החלונות הגדולים שמשקיפים על Dame Street. התפריט כתוב על מפות הנייר שמכסות את השולחן, והוא באמת נראה לא מעניין במיוחד – נשבעת לכם שיש שם רק עוף. אני הזמנתי את ה-buttermilk chicken, שזוהי בעצם הגרסה של Crackbird לעוף המטוגן הדרומי המסורתי שכידוע עובר אמבטיה בחובצה (buttermilk), מה שהופך אותו לרך ועסיסי. K הזמין את ה-soy garlic chicken. את שתי המנות אפשר להזמין כשלם (€19) או חצי (€11.95). חצי מה? חצי עוף כמובן! ליד העוף הזמנו סלט כרוב וקרוקטים (€3.95 לכל תוספת).

Buttermilk chicken, Crackbird

Buttermilk chicken, Crackbird (אתה המסעדה)

העוף מוגש בדליים (או עציצים, לא בטוחה מה זה), וזה ה-מ-ו-ן עוף. העוף שלי היה עטוף בבלילה קריספית כהלכה, הוגש עם זלזל של טימין וחצי לימון, והיה מעולה. העוף של K גם היה עטוף בלילה ומטוגן, והתיבול שלו היה מצויין; היה אפשר להרגיש שהעופות בילו זמן מכובד בשכשוך בטעמים שלהם לפני שטיגנו אותם. התפריט מציע גם רוטב – לא ברור לי מי טובל קריספי ברוטב, זה נראה לי פשע ובכלל מיותר (כי העוף מלא טעמים גם ככה). הכרוב היה טוב, הקרוקטים היו סתם לא משהו. K הוריד את העוף שלו עם בירת pale ale של מבשלת הבוטיק האירית 8 degrees ("קצת מתקתקה מדי בשביל pale ale"), ואני הלכתי על לימונדת רובארב שהוגשה בצנצנת ריבה ענקית (למה זה טוב אני לא יודעת) והייתה טעימה מאוד. מסביבנו כולם אכלו די אותו הדבר, כי כמה וריאציות כבר אפשר לתת על עוף מטוגן? הדבר היחידי שהפריע לי קצת היה המוזיקה, שהושמעה בווליום מאוד גבוה ואילצה אותנו קצת לצעוק אחד אל השני. סה"כ החשבון יצא €40.75. את העופות לקחנו הביתה וכמו נס פך השמן, אכלנו מהם במשך שלושה ימים.

אז אם אתם לא בטוחים-בטוחים שעוף מטוגן זה מה שבא לכם הערב, אל תטרחו. אבל אם מתחשק לכם לפרק איזו תרנגולת ספוגת שמן – זה המקום. טעים לאללה ולא כואב מדי בכיס.

Crackbird

60 Dame Street, Dublin 2

שני-רביעי 12:00-22:00; חמישי-שבת 12:00-23:00; ראשון 12:00-21:00

